Spey Pages banner

Nee meneer, we gebruiken geen aas

1 reading
1.2K views 17 replies 14 participants last post by  Yooper-Fly  
#1 · (Edited)
Image

Waarschijnlijk krijg ik hier wat kritiek op.
Ik heb vliegbindmaterialen gebruikt... en zonder bankschroef zijn sommige patronen lastig.
Voor topwater coho, een gewond aasvispatroon. View attachment 474817
Image

#2 ·
Je titel was alles wat ik nodig had voor de clickbait. :LOL: Zeer creatief patroon, en inderdaad dodelijk. Ik vind het uitstekend. Er mag geen kritiek op komen. Veel van onze sport gaat over het nabootsen van wat vissen daadwerkelijk eten en waarop ze jagen. Goed gedaan. De titel van de thread en het patroon hebben me voor de gek gehouden (haak, lijn... en geen lood). Je zou kritiek hebben gekregen voor het gebruik van een barrel sinker.

#6 ·
Je had me bij topwater coho. Zit er hars over de flash braid? Ziet er geweldig uit.
Ja, dunne gesloten celplaat van schuim (gevouwen en gevormd) met een strook lagartun tin langs de zijlijn.
Daaroverheen zit de kop gemaakt van tinfolie, dan de flash tubing eroverheen met flash haar op de buik en ruggengraat, dan bedekt met UV-hars en de saltwater stinger hook erin ingebed. Nogal een proces, als het een mooie glanzende zoute coho oplevert, was het de moeite waard.

#5 ·
Ze gebruiken een zeer vergelijkbare vlieg op Lake Akan in Hokkaido, Japan, voor forel en zalmforel. Hun versie is drijvend en ze vissen hem statisch, zonder te vissen. Ik heb er in juni gevist en iedereen gebruikte hetzelfde patroon.
dat is geweldig! Ik ben van plan dit in getijdenwater te vissen, gewoon met een klein beetje twitching

#8 ·
Mensen houden van een zwevend patroon zoals dit op de Rapid en andere waterwegen hier in Maine tijdens de meivisrun in mei/juni. Een fantastische, creatieve en irreverente bijdrage aan de 'pagina's. Ik zou graag zien dat dit wordt vernietigd door een coho.

#9 ·
#11 ·
Zoals je terecht zou moeten! Verdorie, dat is realistisch! Is dat corsair-slang?

Ik gebruikte de Clouser drijvende minnow als een gewond aasvispatroon voor meerforel en snoek - vrij groot, zoals een 2/0 B10S. Dat werkt zeker. Maar dit is zo realistisch, het is nogal eng.
Ik weet het niet zeker, meneer
Het is een soort goedkope hobbywinkelbuis
Ik ben zuinig als het gaat om het binden van zoutwatervissen

#14 ·
we gingen een paar jaar geleden voor landlocked zalm in Grand Lake Stream, Maine. grotendeels onsuccesvol, door een aantal redenen. toen we aan het inpakken waren om te vertrekken, kwamen we een paar oude rotten tegen die onze vliegen controleerden en ons vertelden dat we "een cubby special" hadden moeten gebruiken. dit volgens niemand minder dan cubby zelf. hij gaf ons er een paar. ik ben er niet meer geweest, maar deze zijn succesvol in andere situheden. vooral als alewives over een stuwdam worden gespoeld. deze dace is ruw, het lijkt ze niet te deren.
Image

liefs tim, je hebt een goede reeks!

#15 ·
we gingen een paar jaar geleden voor landtongzalm in Grand Lake Stream, Maine. Grotendeels onsuccesvol, om een ​​aantal redenen. Toen we aan het inpakken waren om te vertrekken, kwamen we een paar oude rotten tegen die onze vliegen controleerden en ons mededeelden dat we "een cubby special" hadden moeten gebruiken. Dit volgens niemand minder dan cubby zelf. Hij gaf ons er een paar. Ik ben er niet meer geweest, maar deze zijn succesvol in andere situheden. Vooral wanneer rivierforellen over een stuwdam worden gespoeld. Deze dace is ruw, het lijkt ze niet uit te maken. View attachment 474894
liefs tim, je bent op een winnende reeks!
we gingen een paar jaar geleden voor landtongzalm in Grand Lake Stream, Maine. Grotendeels onsuccesvol, om een ​​aantal redenen. Toen we aan het inpakken waren om te vertrekken, kwamen we een paar oude rotten tegen die onze vliegen controleerden en ons mededeelden dat we "een cubby special" hadden moeten gebruiken. Dit volgens niemand minder dan cubby zelf. Hij gaf ons er een paar. Ik ben er niet meer geweest, maar deze zijn succesvol in andere situheden. Vooral wanneer rivierforellen over een stuwdam worden gespoeld. Deze dace is ruw, het lijkt ze niet uit te maken. View attachment 474894
liefs tim, je bent op een winnende reeks!
Ziet eruit als een fantastisch patroon, bedankt voor het idee hiervoor

#17 ·
Men zou kunnen stellen dat het meer een "vlieg" is dan veel patronen die we vissen, aangezien het een daadwerkelijke imitatie is van iets. De laatste keer dat ik keek, leek mijn groene billen-skunk niet erg op iets dat in de rivier zwemt 😂