Waarschijnlijk krijg ik hier wat kritiek op.
Ik heb vliegbindmaterialen gebruikt... en zonder bankschroef zijn sommige patronen lastig.
Voor topwater coho, een gewond aasvispatroon. View attachment 474817
Ja, dunne gesloten celplaat van schuim (gevouwen en gevormd) met een strook lagartun tin langs de zijlijn.Je had me bij topwater coho. Zit er hars over de flash braid? Ziet er geweldig uit.
dat is geweldig! Ik ben van plan dit in getijdenwater te vissen, gewoon met een klein beetje twitchingZe gebruiken een zeer vergelijkbare vlieg op Lake Akan in Hokkaido, Japan, voor forel en zalmforel. Hun versie is drijvend en ze vissen hem statisch, zonder te vissen. Ik heb er in juni gevist en iedereen gebruikte hetzelfde patroon.
En terecht! Dat is verdomd realistisch! Is dat corsair tubing?View attachment 474816
Waarschijnlijk krijg ik hier kritiek op.
Ik heb vliegbindmaterialen gebruikt… en zonder bankschroef zijn sommige patronen lastig.
Voor topwater coho, een gewond aasvispatroon. View attachment 474817
View attachment 474815 In het water, haken altijd naar beneden
Ik weet het niet zeker, meneerZoals je terecht zou moeten! Verdorie, dat is realistisch! Is dat corsair-slang?
Ik gebruikte de Clouser drijvende minnow als een gewond aasvispatroon voor meerforel en snoek - vrij groot, zoals een 2/0 B10S. Dat werkt zeker. Maar dit is zo realistisch, het is nogal eng.
we gingen een paar jaar geleden voor landtongzalm in Grand Lake Stream, Maine. Grotendeels onsuccesvol, om een aantal redenen. Toen we aan het inpakken waren om te vertrekken, kwamen we een paar oude rotten tegen die onze vliegen controleerden en ons mededeelden dat we "een cubby special" hadden moeten gebruiken. Dit volgens niemand minder dan cubby zelf. Hij gaf ons er een paar. Ik ben er niet meer geweest, maar deze zijn succesvol in andere situheden. Vooral wanneer rivierforellen over een stuwdam worden gespoeld. Deze dace is ruw, het lijkt ze niet uit te maken. View attachment 474894
liefs tim, je bent op een winnende reeks!
Ziet eruit als een fantastisch patroon, bedankt voor het idee hiervoorwe gingen een paar jaar geleden voor landtongzalm in Grand Lake Stream, Maine. Grotendeels onsuccesvol, om een aantal redenen. Toen we aan het inpakken waren om te vertrekken, kwamen we een paar oude rotten tegen die onze vliegen controleerden en ons mededeelden dat we "een cubby special" hadden moeten gebruiken. Dit volgens niemand minder dan cubby zelf. Hij gaf ons er een paar. Ik ben er niet meer geweest, maar deze zijn succesvol in andere situheden. Vooral wanneer rivierforellen over een stuwdam worden gespoeld. Deze dace is ruw, het lijkt ze niet uit te maken. View attachment 474894
liefs tim, je bent op een winnende reeks!