Spey Pages banner

Zwart en blauw.

1.2K views 20 replies 10 participants last post by  PeterW777  
#1 ·
Hallo. Mijn vliegen voor het vliegvissen zijn geüpgraded.
Vis je Zwart en Blauw? Hoe werkt die kleur voor jou?
Image
Image
Image

#14 ·
Houd van de blauwe Grizzle.

Zwart en Blauw lijken de beste kleuren voor Atlantische zalm te zijn, ik vraag me af of het iets te maken heeft met oogkegels en wat de zalm ziet? Enige opmerkingen van degenen die op andere soorten dan Atlantische zalm vissen?
Hallo.
Voor mij werkt deze kleur Zwart en Blauw in de winter en lente, regenachtige of bewolkte dagen. Bruine en steelhead lijken het leuk te vinden.

Attachments

#7 ·
Die indringers zijn erg aardig. Gebruikte jaren geleden vergelijkbare met goede resultaten. Ik zou ze in de herfst vissen als de stroming laag was en de watertemperatuur onder de 50F daalde. Ik bouwde de mijne op zware schachten met minimale materialen zodat ze gemakkelijk zouden zinken. Soms had ik niet eens een tip nodig...

#13 ·
Die indringers zijn erg leuk. Heb soortgelijke jaren geleden met goede resultaten gebruikt. Ik zou ze in de herfst vissen als de stroming laag was en de watertemperatuur onder de 50F daalde. Heb de mijne op zware schachten gebouwd met minimale materialen zodat ze gemakkelijk zouden zinken. Soms had ik niet eens een tip nodig...
Dank u wel
Image

#16 ·
Ik zou die het hele seizoen met veel vertrouwen zwaaien. Bij het vissen op een sinktip, ongeacht het seizoen, bind ik waarschijnlijk 75% van de tijd zwart en blauw aan. Als ik de rest van mijn leven maar drie vliegen kon vissen, zou een zwart-blauwe Hobo Spey op de korte lijst staan.